

Har suttit och bråkat med en stackars kille på H&M's kundtjänst nu i en kvart. Av någon märklig anledning hade en bikini som jag hade beställt försvunnit helt. Den fanns inte med på varor som skulle skickas och inte med på varor som hade skickats. Helt borta alltså. Ringde därför H&M, som jag antog skulle veta vart den hade tagit vägen, men icke. Killen som jag pratade med måste ha varit ny för han verkade inte ha koll på någonting alls. Han satt mest och tyckte det var konstigt att den hade försvunnit. Ja det tycker väl jag med sa jag tillslut, det är ju därför jag ringer, och jag vill ha den, jag har väntat i flera veckor och jag vill gärna ha den i nästa leverans, sa jag vänligt men bestämt. Hände inte mycket. Han skulle försöka skicka den till mig men eftersom jag inte hade ett artikelnummer (jaja, jag får väl skylla mig själv på den punkten) så var jag tvungen att sitta och förklara hur bikinin såg ut. När jag märkte att han inte hade någon aning om vad jag pratade om fick jag sätta på datorn själv och leta efter den. Medan jag satte på datorn så satt han och sa att det var så märkligt att den bara hade försvunnit och att den inte verkade finnas med längre. Kände att jag blev sjukligt irriterad, men försökte behålla mitt lugn. Lyckades ändå ploppa ur mig "ja, men nu är det så att jag ska ha den där bikinin, ni får lösa det hur ni vill, men jag ska ha den eftersom jag har beställt den för ca 1-2 månader sen och jag har väntat på den, det är ju inte så roligt att gå in på "min sida" och se att den är borttagen." Han hmmmade bara... Tillslut var H&M's hemsida framme och jag hittade den på fem röda. Då tyckte han att jag skulle beställa den själv. Okej, sa jag och skulle göra det. Men då gick det inte att beställa eftersom "min order behandlades". Jag sa detta till honom men han tyckte bara att jag skulle testa igen, igen och igen. Tillslut satt jag bara tyst och väntade på att han skulle erbjuda sig. Men han sa bara "har du testat igen?". Jag testade igen men det funkade inte. Först då bad han en kollega om hjälp och ordern gick iväg på 1 sekund när han kom tillbaka. Jag tackade för hjälpen, men till vilken nytta? Om han hade varit lite mer tillmötesgående och förstått att det är deras fel så hade jag inte känt att H&M är Sveriges sämsta företag just nu. Det är alltid problem när man beställer från dem. En klänning som jag har väntat på väldigt länge som skulle komma förra veckan, blev restnoterad. Så nu måste jag väl vänta hela sommaren på att den ska komma. Bikinin hoppas jag i alla fall på om någon vecka eftersom den tydligen skulle finnas i lager, men man vet ju aldrig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar